Att Se Saker Är En Skicklighet

Vänskap är det finaste jag vet
Vänskap får mig att alltid vara glad
Det får en att alltid se det positiva i livet när allt annat är botten
De som är närmast ger alltid värme och glädje
De stöttar och kämpar som om det var för dens egna liv
Vännerna släpper man aldrig
Inte de allra bästa
Som aldrig ljuger
Som aldrig pratar bakom ryggen
& som alltid finns för en

Det kallar jag vänskap och det är det bästa som finns
Vad skulle man göra utan dem?
Jag tycker synd om alla som går ensamma och inte vet vad vänskap är
Som aldrig känt denna värme från någon man tycker om
De som aldrig pratat med andra än sina föräldrar och andra vuxna
Mobbing gör mig deprimerad inombords
För det är så jävla onödigt
För det finns aldrig någon VETTIG anledning!

För mig är vänner något självklart
Att jag alltid har någon jag kan vända mig till dag som natt
& ibland tänker jag inte ens på att det finns sådana som inte har några
Det känns så himla respektlöst mot dem
Jag blir själv ledsen när jag tänker på det

- Det hade lika gärna kunnat vara jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0