Tema: Musik

Detta inlägg tänker jag ägna åt endast ett band, ett band som för tillfället håller mig kärt om hjärtat.

Det började med att jag hörde låten Prayer Of The Refugee. Det blev lite senare en av mina absoluta favoritlåtar som jag spelade minst fem gånger om dagen, och när jag inte hade möjlighet att lyssna på den sjöng jag den, jag sjöng både gitarrspelet som var i början av låten och sedan även texten, jag kunde den utan och innan, och så var det med det. Just då var bandet inte något speciellt för mig, det var den enda låten jag kände till av dem och jag var nöjd så.
Efter ett tag så såg jag ett tips på bra låtar från en kompis, hon hade Prayer Of The Refugee som en av hennes tips, så jag tänkte, hon borde ha ungefär likadan musiksmak som mig, och så såg jag att hon hade en till låt med den artisten på listan, och ja tänkte, den måste jag lyssna på! När jag hört den så kände jag inget speciellt för den, den var bra, det var den absolut, men inget speciellt... Men jag lade till den på min spellista på spotify (tur var väl det).
Spotify var, och är fortfarande mitt ljus i mörkret, Spotify är verkligen bäst! Den där låten kom upp lite då och då när jag lyssnade i spellistan och jag började fatta mer och mer tycke för den. Helt plötsligt tyckte jag att den var skitbra! Nu tyckte jag helt plötsligt att två låtar med bandet var awsome! Prayer Of The Refugee & Under The Knife.
Jag började bli mer och mer nyfiken på bandet så jag sökte upp bandet på Spotify. Nu hörde jag låtar som Hero Of The War & Worth Dying For. Worth Dying For var så himla bra tyckte jag då, jag fastnade vid den på en gång... & jag gillar den jättemycket än idag. Hero Of The War var lite mer tråkig tyckte jag, den var, till skillnad från de andra, en ballad. Jag var skeptisk för den.
Några veckor senare hände ett litet sammanträffande, jag brukar aldrig lyssna på radio själv, men jag satt i Linneas bil och radion stod på, och just då spelades Hero Of The War, jag blev väldigt förvånad och satt där och lyssnade, jag var väldigt trött och jag tyckte helt plötsligt låten var helmysig. När jag kom hem så satte jag på den igen, och ja, den var fortfarande riktigt bra.
Jag brukar ha som tradition att lyssna på musik när jag ska somna, som vanligt brukar det bli hårdrock eller något liknande, brukar fungera finfint att somna till, men jag var lite extra trött och orkade inte med det just då och kom på att jag laddat in Hero Of The War på mobilen, självklart var det den jag skulle lyssna på, fungerade perfekt!
Efter ett tag hade jag hittat fler låtar som även de var brilianta, och ja, det blev helt enkelt ett favoritband för mig, sångarens röst är väldigt behaglig tycker jag, den är bra och mysig på något sätt... Ett band att rekomendera, ett band som RISE AGAINST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0