En liten update...

Hej hopp!
Måste bara rycka in och säga att jag är sääämst på att uppdatera min blogg. Så är det bara, men jag känner att jag inte har så mycket motivation till att skriva här, och vad ska jag skriva liksom? Jag har egentligen asmycket tankar, men de delar jag med mig av på andra sätt, och att skriva alla här skulle ta ∞ (eviiiiigheter). Saker och ting händer i mitt liv, saker händer hela tiden. Jag jobbar, jag umgås med mina nära och kära, jag försöööker slappna av och njuta av sommaren som är kvar... ja, så vad gör jag här egentligen?
-
Klockan är 00.30 och om några timmar börjar jag jobba igen efter min ledighet. Just nu sitter jag i vardagsrummet och tittar på den dimmiga glasrutan som diffust speglar tillbaka mitt ljusa ansikte som lyses upp av datorskärmen. Det är alldeles tyst i hela huset förutom den kalla fläkten som tyst står och går och gör att jag får gåshud på armarna. Jag kan också svagt höra tvättmaskinen som precis börjat centrifugera på nedervåningen. Förutom det, så är det helt knäpptyst i huset, alla sover tyst i sina sänger... alla utom jag. Här sitter jag kvar uppe fortfarande och skäller på mig själv, tyst i huvudet, för att jag inte går och lägger mig, jag som ska jobba imorgon... Jag är helt sämst på att lyssna på mig själv, det är verkligen så... jag lyssnar inte på min kropp, jag lyssnar inte på vad den säger åt mig. Om jag är trött, så lyssnar jag inte, om jag är hungrig, så lyssnar jag inte... varför gör jag inte det för? Jag vill ändra på det, men gör det inte, varför?
-
Här sitter jag och skriver ett inlägg om att jag aldrig skriver på min blogg och att jag inte har en aning om vad jag ska skriva... ändå fyller jag upp den nu med massor av text. Kanske en helt onödig text som man lika gärna kunde skita i, kanske inte. Kanske kan man lära sig någonting av den, kanske framför allt jag själv? Att skriva av sig så här kanske gör att jag får mig själv att tänka på saker som bara äääär i vanliga fall, som till exempel att jag inte lyssnar på mig själv. Vem vet, kanske är det bra att blogga trots allt? Jag kanske ska försöka bli mer aktiv, eller så skiter jag kanske bara i det. Det får framtiden visa oss, men nu är jag trött, så jag kanske för en gångs skull borde lyssna på mig själv nu och gå och sova, så att jag orkar med morgondagens hårda arbete! Jag tror nog att jag gör det. Önska mig lycka till och ha det bra allihopa!
Pusssssss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0