Elins 5 plus & minus


+ Folk som visar att de bryr sig om en och som alltid stöttar.

+ Att äta riktigt god mat kan verkligen göra ens dag! Älskart!

+ Tycker det är jättehäftigt och modigt med folk som vågar gå emot strömmen och bryta de idiotiska normerna vi har i samhället. En tjej som verkligen är sådan är Lady Dahmer, hur cool som helst!

+ Att lyssna på musik som passar ens humör. Älskar att lyssna på Rise Against, annan rock och svängig pop när jag är glad och busig (ibland arg på de två förstnämnda genrerna) och mysig lugn musik när jag är trött, ledsen eller hopplöst kär. Helt galet vad musik kan påverka och det är därför jag älskar musik så mycket. Jag älskar att känna saker, för då börjar i alla fall jag att tänka mer och blir även mer kreativ. Sen är det ju bra himla mysigt i sig också, och det kan ge såå mycket energi!

+ Att det är vår nu! Klockan är 21.25 och det är cirka 8 grader utomhus! Det är helt otroligt! Och solen idag, gud vad härligt det var att bara vara ute och njuta av den och vädret i övrigt...


- När täcket knorvlat sig i påslakanet och man är för trött för att fixa till det, men att man sedn måste gör det ändå för att kunna sova.

- Folk som inte kan argumentera för varför de tycker vissa saker. Det kan vara så otroligt irriterande om man diskuterar och inte håller med om saken och vill veta anledningen till åsikten och att den då bara kommer med något som "Jag bara tycker det", etc. Jobbigt jobbigt.

- När man bestämt att man ska göra något med någon och går och ser fram emot det jättemycket och sen är det något som gör att det inte går och man måste skita i allting. Hur besviken blir man inte då? Typ att man ska åka till stan eller vad som helst..

- Att stressa är jättejobbigt tycker jag, ändå gör jag det i princip varje skoldag när jag ska till tåget och så. Det fungerar liksom inte att jag går upp tidigare för att jag ska hinna bättre. Antingen ligger jag och snoozar extra länge då eller så segar jag bara mera för att jag vet att jag har mer tid. Det är skiiitjobbigt tycker jag.

- När man säger att man ska gå och sova i tid och så blir det ändå inte så... hehe, jag är bäst på det! Brukar oftast sluta med att jag sover 5-6 timmar på vardagar, woho!! Nej, det är inte så jättekul. Men jag kan nog faktiskt lyckas idag för jag ligger i sängen nu och har sagt godnatt till alla jag smsat/chattat med, borstat tänderna, etc... nu ska jag bara skriva klart det här och sen hoppas jag att jag kan sova också!


Såååå... Gonatt, sov gott!

Ps. Var det roligt det här med 5 hissar och 5 dissar? Vore kul att få lite respons på det så jag vet om det är något jag ska fortsätta med!

Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0