Film som väcker tankar + lite spooky things!

Idag har jag kollar på TVÅ filmer!! Det är verkligen rekord för mig, haha. Nä, inte rekord då, men det var längesen jag kollade på mer än en på en och samma dag, jag kollar ju knappt på film över huvudtaget. 

Först kollade jag på den sista Pirates of the Carribean med lillebrorsan & sen kollade jag på Inception med min halvsovande pappa, haha. Båda var faktiskt riktigt bra måste jag säga & jag veeeeet, jag är lite seg som inte hade sett Inception förrän nu, hehe. Måste säga att jag blev rädd och förvirrad av mina tankar som kom efter den filmen, haha. Jag typ "vadå, är det på det här sättet buddhisterna tror att vi återföds typ?!" Jag menar... i filmen när de drömmer så kommer de upp till den riktiga världen när de dör & sen så pratar de ju om att den riktiga världen kanske inte ens är riktig, så isåfall kanske det blir samma sak då som när man drömmer, att man kommer tillbaka till livet igen, fast bara upp en nivå typ?! Isåfall känns det som att det är som att återfödas, vilket är lite läskigt. 
Don't know why, men jag har alltid (okej inte alltid, men whatever) varit fascinerad av buddhismen, tänk om de faktiskt har rätt och att vi faktiskt verkligen återföds här på jorden? Jag tycker det är lite läskigt, men ändå känns det vettigt på något sätt... vad skulle annars hända med oss? Att vi blir själar som stannar kvar på jorden köper jag kanske, men att vi hamnar i himlen eller helvetet känns bara som bullshit, sorry alla troende!

En liten läskig sak som jag kan berätta angående återfödsel och så'nt, är att när en kompis till mig var liten började hon helt plötsligt babbla på typ ryska eller något sådant språk, bara sådär. Hon kunde inte något annat språk än svenska och hon var typ bara fyra, så föräldrarna blev ju helt chockade. Men det var inte allt, sen började hon berätta om att hon hade sett sin mormor och morfar förut, fast när de bodde i Ryssland eller vad det nu var och hette några helt andra namn. Hon bara rabblade upp allt det där, skitskumt

Så lite på grund av det så tror jag på återfödsel. Jag har även hört att när man är barn så är man mer öppen för så'nt där, det och för att se spöken.

Visste ni att jag tror på spöken? Nä, förstod väl det, hehe. Nej men jag känner faktiskt folk som blivit utsatta av spöken på riktigt. Förr, när jag var mindre och såg det här "medium" någon gång eller så, var jag mycket skeptisk. Det var ju liksom tv & mamma & pappa har ju säkert försökt inbilla mig att det inte finns sådant när jag var mindre. & visst, de på tv hittar säkert bara på, men nu vet jag faktiskt andra saker som gör det mer trovärdigt. 

Många blir nog lite skärrade av att tänka på sådant här, men jag har hört att de flesta spöken faktiskt är snälla och om man bara låter de vara så gör de ingenting. En jag känner kan faktiskt känna av när det är ett spöke i rummet, för då blir det alldeles kallt, just på en fläck. Det kan liksom vara varmt överallt i rummet förutom precis just på en liten "fläck". Men det är inte alla som känner det här, för man måste vara öppen för det. Om man är lite rädd och så så vet kroppen det och stänger därför av på något sätt. Om man nu skulle känna, som den här personen jag känner gör, så kan man bara be spöket att lämna en i fred, så gör den det. 

Dessutom så känner jag en annan som har ett spöke i sitt hus och ytterliggare en annan som hade det och detspöket var faktiskt argt. Han brukade lägga sig i hennes säng och det var alldeles iskallt där när hon skulle gå och lägga sig och hon kunde riktigt känna fruktan för den. Men det var typ på grund av att det hade hänt något hemskt i huset innan och att spöket inte kunde släppa det. 

Asså när jag berättar det så här så känns det väldigt galet, men ni får tro vad ni vill. Men liksom, vad händer annars när man dör då? & var fick man idén om att det skulle kunna finnas spöken annars ifrån då? Fantasin? 

Jäklar vad jag har spårat nu, men det är skönt att skriva av sig lite. Hoppas att jag inte har skrämt upp er nu bara... tycker själv att det är väldigt intressant ja!

Oj, klockan är redan kvart över fyra, nu måste jag soooooova för imorgon kommer farfar och ska hjälpa mig med att sätta upp en spegel i mitt rum! 

& juste, förresten... mitt objektiv har kommit nu! HAPPPYYYY
Så på fredag så ska jag & Linnea ner till sthlm och fotafotafota!

& det kommer bilder från när jag var i sthlm förra gången, men det tar lite tid bara, huhu.


PUSSSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0