Vegetariska söndagar

Hej hörrni!
Jag hoppas att ni har haft en trevlig helg och att den också fortsätter bra.

Förra veckan bestämde vi här hemma att börja äta vegetariskt varje söndag. Alla var inte jättepositiva i början men idag har jag gjort en digital receptbok på olika vegetariska rätter och då förändrades minerna! & jag måste medge att mycket låter så otroligt gott! Det känns så bra att vi ska börja göra både nya, goda saker & också vara snälla mot djuren, i alla fall en gång i veckan. Fler dagar är nog ganska svårt med tanke på min icke-matglada lillebror.
När jag flyttar hemifrån kommer det nog däremot bli många fler dagar i veckan! Jag kommer nog inte kunna sluta att äta kött helt, men att minska köttätandet med 50% är ju grymt mycket bättre än att aldrig äta vegetariskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0