Fulla iskalla hjärtan

Jag är iskall
Vi går mot t-banan
Går av vid fridhemsplan
Shottar minttu
Sätter upp lappar
Du spyr utanför baren
Kommer inte in
Går till nästa
Får ej vara kvar
Går ut för att gå hem
Går längs vattnet
Jag badar i ett smustsigt kallt 
Får hjälp med att spy
Du kör mig i en kundvagn
Vi ramlar, jag ramlar, får skrubbsår
Vi pratar slaviska språk med varandra

Lindar en morgonrock omkring mig Får värmen tillbaka Ligger i en soffa Lyssnar på dina ord om ditt liv Känner lukten av äppelcidervinäger Tänker på spyan som ligger någonstans längs Hornbergs strand Vid något fancy hus som inte förtjänar sin fancitet Jag är iskall Du är iskall Du blev nerputtad Jag blev det inte Jag såg dig inte För jag låg i ditt knä Lyssnade på dina historier Jag var iskall Du var iskall Vi vill hemåt Går hemåt när vi ser er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0