Unhappy?!?!?!!?!

Jag känner mig på riktigt dåligt humör nu
Jag vill spola tillbaka tiden ca ett år
Jag vill inte minnas det som har hänt
& jag vill inte ha det så här
Jag har börjat märka att jag är väldigt omständig
Att jag aldrig kan välja rätt
Att jag inte kan säga ifrån
& om jag gör det gör jag det på fel sätt
Det hoppar ur saker ur min mun som jag egentligen aldrig borde säga
Sådana saker som bara gör allt värre
Jag kan inte fatta att vissa saker jag gör är fel
Förän det redan är skett
& att jag borde göra andra saker som är rätt
Om det egentligen finns något som är fel och något som är rätt

Jag vill sova när jag känner mig för deppig
Jag skyller på pms när jag är irriterad
Jag döljer gråten bakom min yta
Jag har börjat få mer dåligt självförtroende
Jag har börjat undra var den glada tjejen tog vägen
Men jag börjar nog fatta att jag aldrig varit lycklig
Inte på riktigt
Det har alltid funnits något som stått i vägen och gjort mig på dåligt humör
Något som fått mig att ligga och gråta under täcket
Något som fått mig att gömma mig bakom någon av mina kompisar
Jag somnar med minst tusen olycklig tankar i huvudet
Jag glömmer bort att njuta av livet och se det som är lyckligt
Jag ångrar att jag har gjort saker som jag har gjort

Jag vill inte säga något för att göra dig olycklig
Jag har fattat att jag inte klarar av det här
Det här är på ett annat sätt än jag trodde från början
Jag hatar mig själv för att om jag ska bli lycklig måste jag såra dig
Jag hatar mig själv för att jag glömmer bort mina älskade kompisar
Att det ens blev så här
Tekniskt sätt borde det vara omöjligt
Hur jag ens kunde...
(Jag låtsas att jag glömde bort vad jag skulle skriva)


Jag vill bara säga att jag inte orkar med det här
Men jag vet inte hur jag ska klara av att få ut det ur min mun... till just dig
Detta kommer gå åt helvete
Hur ska jag klara av att se dig, hur ska jag klara av att se dig när du hör just de där orden
Ibland tänker jag att jag ska fortsätta för att du ska vara lycklig
Om du var olycklig skulle jag också bli det
Men det är jag ju redan

Om personerna vet vilka det är så tar jag det gärna med dem istället
Jag känner att det redan börjar bli för privat

__________________________________________________________________________________________


Jag nämnde förut att jag hatade mig själv för att jag glömde bort det som är lyckligt i livet
Så jag tänkte att jag kunde skriva lite om det

3 st änglar finns på min himmel
Det finns fler
Men de här 3 är extra stora för mig
Jag nämner inga namn
Det blir bättre utan
Det finns 3 små änglar på min himmel
Stora är dem för mig
Dessa 3 änglar älskar jag & er kommer jag aldrig att släppa
Jag blir gråtfärdig när jag tänker på att 2 av er förmodligen kommer att dö innan mig
Men det hoppas jag inte blir på ett lååååååångt tag
& det lovar jag
Det kommer ni
Ni kommer hamna i himlen
Det vet jag
Ni är alldeles för underbara 
Himlen är en säkrad plats för er

Men egentligen finns det nog inget helvete
För alla är goda på något sätt
Bara att de har valt fel sida att visa

Jag vet att ni två älskar mig som INGEN och då menar jag verkligen ingen annan skulle kunna göra
Det är helt självklart för mig
Och det samma är det för mig
Jag älskar er så enormt mycket, jag älskar inga andra än er så mycket
Det märks nog inte ofta...
Att jag älskar er så mycket
Men det vet man bara

Blir endel bråk
I alla fall med den ena av dem
Men det är sådant som man får leva med
Det är så med vissa bara
Det fungerar inte alltid så bra
Men jag fixar det
Jag klarar mig ändå
& det vet jag att du också gör
Fast det ibland är pissjobbigt
Vi hör ihop, på ett naturligt sätt

Med den andra
Går det knappt att bråka med
Det är coollugnt liksom
Kan vara skönt riktigt skönt ibland
Men vi kan dessvärre inte prata med varandra på samma sätt som den förstnämnda
Det kan även det kännas pissjobbigt ibland
Alltså... Vi har en massa att prata om
Men den känsliga biten fungerar inge bra
Kanske går att bättra på
Bara man tar upp det
Men det är även det jobbigt

Den tredje ängeln är min bästa vän
Jag vet att hon skulle alltid stå på min sida
Hon skulle alltid stötta mig
Hon skulle alltid finnas där
& som jag nämnt i något av mina tidigare inlägg är det väl det det som vänner är till för
Men denna person är inte bara en vän
Denna är så himla speciell för mig
Denna skulle aldrig gå att byta ut
Jag skulle nog aldrig kunna ha roligare med någon annan än henne
Du gör mig så lycklig
& jag menar verkligen det

Jag förstår verkligen vad folk menar när de säger att en vän betyder så mycket mer än en pojkvän/flickvän
Även fast det kanske ibland inte känns så
För att man är så obeskrivligt kär
Jag har själv varit med om det
Det är så himla fint och så
Men det tar någon gång slut
I alla fall om man är i min ålder (för det mesta)
Men vänner de gör aldrig slut med en
Vänner blir aldrig trött på en... I längden
Vänner kan såra, även dem
Men när man känt någon i, som i mitt fall, sju år
Så vet man att även om vi bråkar
& kan säga fula ord till varandra
Så är det inget som varar i längden
Man kommer tillbaka till den efter några dagar och ber om förlåtelse och så är det som vanligt igen
Kan även bli så att man står närmare varandra efter det

För om en vän skulle såra en så mycket så att man aldrig skulle vilja se sin vän igen så har den sårat en så hårt att det knappast kunnat vara en riktig vän

& jag vet att denna vän aldrig skulle göra något sådant mot mig
& jag skulle absolut aldrig i livet göra något sådant mot henne
Det känns bra att det är så
Att man har en sådan bra vän
Min galna lilla vän

Jag har ett minne
Av en sitution
Sitationen var ett tecken på våran vänskap
Vi hanterade den på ett bra sätt
Rätt sätt
& vi gick vidare, hand i hand tillsammans, glada och lyckliga båda två

Tack för att ni finns
Mina underbara små änglar

Ni har nu fått mig på bra humör
Jag som nyss var gråtfärdig



PEACE, LOVE, HAPPINESS!
Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0