Att dela in människor utifrån åldern

Jag tycker att det är fel att många vuxna klandrar oss ungdomar för att vi använder ett ovårdat språk och att vi har en dålig attityd. Visst, vissa kanske har det men inte alla och det finns vuxna som är minst lika jävliga. Idag fick jag också ett riktigt praktexempel på detta. 

Jag stod nämligen och genomled en ytterst jobbig konversation på tåget idag som en man i 45-årsåldern hade och jag blev minst sagt lite irriterad. Jag ryser fortfarande när jag tänker på det. Han var så oerhört ohyfsad på alla sätt och vis. Dålig attityd, skrytsam och använde ett sådant riktigt dåligt språk som gjorde mig minst sagt förvånad. Inte ens jag använder uttryck som "cp-hundar", och det gör mig grymt irriterad då jag inte tycker att man uttrycker sig så. Det är väldigt omoget tycker jag. Att han dessutom hade ett så litet ordförråd att han använde "fan" och "skit" eller dylikt och pratade om människor som "alla jävlar" gör inte saken bättre. Det låter helt enkelt inte bra

Om inte det vore nog så nedvärderade han personen på andra sidan luren ständigt + alla andra som han pratade om. Han betedde sig ungefär som om han vore tre år gammal, och det gör mig lite orolig då han är ganska mycket äldre än så. Det känns liksom inte bra när man ser personer som levt ungefär halva sitt liv och ändå beter sig värre än vad man själv någonsin skulle göra. 

Nej det där med att endast ungdomar är ohyfsade och dana har jag från och med nu lagt till i min lista över saker som rent utav är bullshit. Några måste vi ju isåfall få det ifrån också, eller är jag helt ute och cyklar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0