Hur ser ditt drömsamhälle ut?

Jag trodde vi strävade efter ett modernt samhälle där vi ser varandra som jämlikar och där vi respekterar varandra.. men jag blir lika frustrerad varje gång jag ser något som bevisar motsatsen.
Fick idag hem ett idiotiskt politisk propaganda om hur man vill avskaffa mångfalden i samhället som bara är en belastning och som kommer förvandla samhället till ett galet, kriminellt samhälle. Att hela Sverige kommer bli ett stort rosengård/rinkeby om vi inte stoppar detta.

Jag skulle nog föredra att säga: sluta att se dem som något främmande och välkomna alla in i samhället istället! Om vi bara ignorerar dem och inte ger dem möjlighet att få jobb så är det ju inte så konstigt att de inte har pengar och därför hamnar i kriminella kretsar.
Det är vi som måste se till att de inte känner sig utanför, det är vi som måste agera - på rätt sätt! Inte dem, de kan inte känna sig välkomna om inte vi ger dem den möjligheten. Det är vi som gör invandringen och det mångkulturella samhället till ett problem, till något negativt, inte dem. Och att det är de som utför alla kriminella handlingar är rent utsagt bullshit. Som att det inte finns kriminella svenskar liksom.
Nej, så länge det finns sådana här tankar i samhället i denna mängd som det är idag, så kan Sverige aldrig var ett så modernt samhälle som vi strävar efter, då dessa tankar sträcker sig långt bak i tiden, de tillhör inte vår tid... och åtminstone jag kommer aldrig kunna vara riktigt stolt över vårt land så länge sådant här fortfarande förekommer på detta smutskastande sätt. Nej usch & fy & blä!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0