Den 27 januari

Hej allihopa.
Det har varit en ganska jobbig dag idag. Som ni kanske vet är det minnesdagen idag för förintelsens offer under andra världskriget. Vi har haft som en liten minnesdag i skolan också och har kollat på en film om, inte andra världskriget, men om det folkmord som ägde rum i Rwanda år 1994 mellan hutuer & tutsier. Tårarna kom titt som tätt, vilket kanske inte är så konstigt och nu när jag kom hem kände mig väldigt trött och mosig.

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra något så'nt här, jag förstår verkligen inte. Detta hat... mot människor, människor som i grund och botten var helt oskyldiga. Det är hemskt. Det känns så orättvist att de inte fick leva, leva sitt egna liv som bara de skulle ha rätt att bestämma över... att svälta, jobba eller bli slagen till döds, eller att gasas ihjäl... usch... jag vill inte tänka på det. Men jag måste, alla måste.. vi måste minnas hur fel det kan bli, så att vi själva inte gör något sådant här. Stackars stackars människor...



Något som lättade upp stämningen och gjorde mig betydligt gladare var att mina fotoprylar som jag beställde i onsdags hade kommit, så nu blir det en massa fifflande och experimenterande. Tihi. Jag köpte en filterhållare inkl. en adapterring till den, ett gråfilter ND4, ett polarisationsfilter och ett motljusskydd. Saker jag länge gått och suktat efter. Nästa gång blir det antagligen en extern blixt, en reflexskärm och en kameraväska, japp japp!




Detta finns på tvspelsweb.se, en suuuperbra nätsida ifall du vill ha snabb leverans och direkt hem i brevlådan! Jag beställde i onsdagskväll och jag hade fått det nu när jag kom hem. Hihi, awesome!

Nä, ikväll ska det bli en liten myskväll har jag bestämt! Kolla på lite film och äta goood mat, japp så blire!

Trevlig helg allesammans, pusssssss & ta hand om varandra! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0