Bye bye H&M

Häromda'n gick jag, med blandade känslor, ut ur H&M club. Kändes hårt, då det var en av de affärer jag handlade mest i. Men jag tycker inte det är rätt att behandla sina arbetare hänsynslöst genom att utsätta dem för farliga gifter och dessutom att ge dem på tok för låga löner, osv osv.

Nu säger jag inte att alla andra affärer sköter sig felfritt, men man måste ju börja någonstans, + att jag inte hört talas om någon annan affär som sköter sig dåligt än så länge, sååå.. det är ju svårt att veta.

Kändes extra jobbigt när H&M skickade hem en massa julrabatter idag. Men jag var stark och slängde dem rakt ner i soptunnan!

Men tänk om man skulle kunna få alla att bara sluta handla på H&M?! Bara för att protestera mot deras dumheter. Jag vet att det är näst intill omöjligt. Men tänk. Om alla bara skulle sluta handla där i... 2 månader(?)... H&M skulle ju få en sjukt jobbig tid då! Då skulle de kanske också inse att det är nödvändigt att förbättra asiaternas situation, så att vi konsumenter faktiskt skulle börja handla där igen.

FATTA vilken makt vi konsumenter har. Har ni tänkt på det? Utan oss skulle affärerna inte existera... Tillsammans är vi starka. Tillsammans kan vi påverka vårt samhälle och forma det till ett samhälle som just vi vill leva i. Bara vi har viljan så kan vi göra allt. Bara vi gör det tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0