Se på dig!

Insåg nyss hur mycket jag kan kolla på mig själv i spegeln utan att faktiskt kolla på MIG, på mitt riktiga jag där innanför...

Jag kollar utan att se efter hur jag mår, känner eller ens på MIG över huvudtaget. Jag tror att jag blivit så van vid att titta i spegeln att jag bara tittar, alternativt bara tittar till det yttre. Det kändes hemskt när jag väl insåg detta och kollade på mig själv. Jag blev lite rädd faktiskt. Hur kunde jag missa att se hur fullkomligt utarbetad jag faktiskt är?! En blek tjej, mörk under ögonen & med en min som var långt i från ett leende...

Det var då jag också insåg att jag måste börja ta hand om mig själv mer och faktiskt känna efter vad jag själv vill. Ofta kan jag göra saker bara för att göra andra glada. Men när ska jag egentligen börja göra det som jag själv vill? Det skulle jag väl ha gjort för längesen antar jag... Men nu vet jag vad jag vill och ska sträva efter!

Så glöm inte bort att se på DIG själv då och då. Jag tror faktiskt att det kan vara nyttigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0