Det här med sömnrutiner...

Ligger i sängen och känner mig halvt-om-halvt död. Why can't I have much much energy? :(

Svar: –Du sover för lite.

Jo tack, jag vet det. Men hur fan ska man annars hinna med allt man vill göra om man inte går och sover klockan tolv? Jag fattar verkligen inte det. Har alltid varit en "går och sover så sent som möjligt"-person. Men jag är bara halvt medveten om det, då den ena hjärnhalvan VILL gå och sova redan klockan åtta och tjatar och tjatar om det, medan den anda hjärnhalvan säger "nej nej! Det är ju inge kul! Jag vill göra det och det och det först!" eller "Jag MÅSTE faktiskt göra det här innan jag går och lägger mig!!"...

Att dessa två hjärnhalvor inte kan komma överens gör mig gaaaleeen! För innerst inne vill jag gå och sova så tidigt som möjligt för att må så bra som möjligt, osv. Och om jag inte gör det så får jag som skuldkänslor för att jag inte lyssnar på min kropp. Men ändå kan-jag-inte. Istället för att ligga och sova nu till exempel så ligger jag och skriver det här, tittar vad som händer på facebook, etc etc. Vafan äre för fel på mig?! Orkar inte med att fajtas med mig själv varje kväll.

Måste få bättre självdisciplin, så är det bara.

Nu ska jag & min fina kent-tröja sova! (Fast kommer inte kunna låta bli att titta på facebook och instagram först, tyvärr. Men sen så (2h senare..)!! )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0