Oktober - oturens månad?

De senaste 7 dagarna har verkligen varit PAIN för mig! Känns som om jag fått all världens otur på samma gång!

För det första så beslutades det om nedläggningen av GUC i torsdags, vilket gjorde fruktansvärt ont i mitt kärleksfulla hjärta. Men det kan ju någon knappast ha missat.

Sen i söndags så fastnade jag med läppen i dragkedjan på munkjackan, vilket jag fick någon fruktansvärd panik över. Jag visste liksom inte hur jag skulle få bort den utan att det skulle börja forsa blod, etc. & pappa & min låtsasmamma stod bara och stirrade och visste inte vad de skulle ta sig till. Så det kändes bra (inte). Tog till slut tag i det själv och drog bort den på något konstigt sätt. Ouch!

Och som det inte vore nog så slog jag sedan i knät i ett element (fråga mig inte hur) så att det blev ett stort jack i det. Mums!

& imorse när väckarklockan ringde så trodde jag att mobilen låg på "fel sida" av sängen (på den sida där den inte brukar vara) då jag hade haft den på den sidan dagen innan. Så när jag vänder mig om för att treva efter mobilen så tjongar jag in ögonbrynet rakt in i hörnet på nattduksbordet. Hur kul?! Bästa starten på morgonen! Piggnar till så jäkla bra!!!

Så det är väl de "stora" oturs-grejerna. Sen har jag ju haft lite otur med tåg och bussar och har sjääälvklart varit lite sådär småklumpig, men det är jag ju alltid, så ja... Kan också nämna att jag är öm lite här och var utan att riktigt veta vad det kommer ifrån... Hm. Gjort kullerbyttor ner från sängen igen Elin? Eller kört lite parkour i brorsornas våningssäng? Stora mysterium...

Ja... Jag hoppas att oktober inte fortsätter i samma stil som den har börjat nu i alla fall, för då vet jag inte vad jag tar mig till. Eller jo förresten, då ska jag kröna oktober till den officiella otursmånaden! Så blir det!!

Hare gött peeps!
& må er finna lyckan! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0