6-7/12-14

Känslor fyller upp glasen

Vackra ord som värmer mig ikväll

Betydelsen av entusiasmen

Värdefulla ord på småtimmarna

Våra kroppar omtumlade av rytmen

Icke stämda stämband till skånska toner

När familjen är samlad i ungflickslyan

När MGMT spelas i höga högtalare

Byts till någonting annat

Jag kommer ut och sen drar vi

Dialekter som blandas på fantastiska sätt

Vi sjunger att vi kan dö nu om vi vill

När planeterna stannar och vi ser oss från månen

När ni riskerar mycket under bron mitt i natten

Jag skriker och skakar när du inte förstår

Signaler som inte vågar komma

Vilda handlingar som inte når fram

Felaktiga anklagelser när det drabbar dig och inte mig

Fina diskussioner på en gata i den stora staden

Märker att jag influerar dig när du väljer att inte döda

Springer efter tunnelbanan

Du ramlar som i en mardröm i rulltrappan

Jag ramlar från staketet när du hjälper mig över

Skrapsår med okänt ursprung

Kvällar som blir nätter som blir morgnar

Försvinner och vi håller om varandras axlar

Hoppar upp och ner som på drift

Somnar när ni går och stannar kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0