Life as vegan

Att veganism är en livsstil är ingenting som en riktigt kan förstå förrän en själv tar del av livsstilen. För ja, veganismen förändrar verkligen hela ens liv. Inte minst ens syn på livet!
 

Jag har nu varit vegan i 1,5 månad och jag lär mig nya saker hela tiden, nya recept och mer och mer kost- och näringslära. Jag får reda på och gör saker som jag aldrig tidigare har kunnat drömma om! I förrgår började jag till exempel grodda, något jag aldrig har gjort förut, men som tydligen ska vara superdupernyttigt!

 

Idag var jag i Gävle och åt sushi för första gången! Det var grymt gott faktiskt, fick verkligen mersmak för det. Det har nämligen aldrig blivit att jag ätit det innan i och med att jag aldrig har varit förtjust i fisk. Men nu fick jag vegansushi (såklart) gjord av tofu, ris, avokado, alger, ingefära och wasabi. Mums!!

 

 

Vi var även och handlade på Ica Maxi efteråt, något jag uppskattar minst lika mycket. Att handla har nämligen blivit lite av en hobby sedan jag blev vegan. Det är som att gå på skattjakt för att hitta alla veganprylar som är gömt bland alla andra, tråkiga produkter. När jag går in i en butik numera så sätter jag på mig mina veganglasögon och helt plötsligt ser jag produkter som jag aldrig någonsin tidigare har sett förut (när jag var köttätare/lakto-ovis)!

 

 
Juste, förresten. Jag köpte en massa oljefärger & pannåer också! Så att jag kan fortsätta skapa oljemålningar även i framtiden (typ i höst), när jag flyttat hemifrån och inte kan sno åt mig av mammas grejer längre, höhö. 
 

Men nu ska den trötte veganen ta och sova lite efter en trevlig mor- och dotter-eftermiddag/kväll i stan.

 

Sov så gott allihopa!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0