En vecka på egna ben

Mycket har sannerligen hänt på en vecka här på Kungsholmen. I fredagskväll steg jag ut ur kusinens bil, förväntansfull och glad, då jag för första gången skulle få stå på egna ben, jag skulle flytta in i "min" lägenhet. Precis som vi hade planerat stod Linnea tålmodigt och väntade på trottoaren utanför hyreshuset. Hyreshuset och vårt blivande hem, för åtminstone ett år framöver.

 

 

Nu en vecka senare har det hänt obeskrivligt mycket. Hela livet har förändrats totalt. Att just detta skulle hända kunde jag aldrig ha drömt om för ett halvår sedan. Att jag dessutom har haft turen att flytta ihop med två underbart trevliga, roliga och mysiga tjejer är helt galet! Jag kommer definitivt att trivas. Kanske nästan lite för bra för studiernas bästa. Sitter ju såå mycket hellre och dricker te vid köksbordet eller lyssnar till gitarrspelande i soffan med dem. Men jag hoppas att jag hittar ett sätt att balansera nytta och nöje, det måste jag göra.

Hela helgen efter inflytt spenderades med att städa hela lägenheten samt packa upp allt ur flyttkartongerna. En minst sagt flyttkaosad helg!

 

 

Då var det bara jag och Linnea i lägenheten, men på söndagen kom även Josefin, med resväskan i ena handen och gitarren i den andra och med ett trött men sprudlande leende på läpparna!

På måndagen inleddes mitt program som jag eventuellt ska gå i tre år, om jag inte byter linje med tiden. Är fortfarande lite osäker på vad jag faktiskt vill. Men det verkar i alla fall jättekul. Dock stressande med tanke på att de vill att en ska studera 50(!)h/vecka. Mina kurskamrater verkar i alla fall grymma och av sju personer som jag pratade med var tre av dem veggies; en vegan och två ovo-vegetarianer, vilket kändes mer än härligt! På eftermiddagen drog jag iväg på en shoppingrunda, i jakt på grejer till lägenheten. När jag handlat mitt drog jag och mötte Linnea på andra sidan stan för att köpa en byrå som jag även kan använda som "skrivbord" i mitt rum.

 

 

På tisdagen var jag "ledig" från universitet, så jag fixade och grejade återigen i lägenheten och försökte även plugga. Var dock fortfarande otroligt trött efter dels helgens kaos, dels efter den långa shoppingrundan dagen innan. Så det gick sådär med pluggandet om jag ska vara helt ärlig. Kom väl igång i alla fall. Sen kom Josefin hem från skolan och vi började diskutera när ett IKEA-besök skulle passa oss. Vi tänkte att onsdagen skulle passa bäst först, men sen körde vi en spontantripp samma kväll ändå. En tripp som tog oss sammanlagt fem timmar, haha. Hur lyckades vi ens? Förstår inte vad vi gjorde för något. Vi åkte dit, plockade på oss det vi skulle ha, köpte kakor, choklad och äppelmust, släpade ut alla våra grejer och drog hem. Men men, måste säga att det var grymt kul ändå. Allt släpande av grejerna och när vi skulle ta oss på och av buss och tåg med allt och när vi var så trötta att vi var nära på att sno en kundvagn att dra allting i. Och våra förbud mot att gäspa, haha. Första IKEA-besöket sedan inflytt - helt klart godkänt! Och gulliga Linnea då som hade förberett med te och nybakta scones när vi trötta kom hem därifrån, så himla snäll! Var en mycket mysig kväll med astrologiprat vid köksbordet!

 

 

På onsdagen var det föreläsning för andra gången. Jag var grymt trött, men kämpade mig dit och stannade även kvar en stund efteråt för att äta lunch och snacka lite med mina classmates. Jag däckade dock när jag kom hem då jag inte kunde hålla ögonen öppna i mina försök till att plugga. Blev inget plugg sen heller då jag vaknade precis innan middagen som Linnea hade lagat åt oss. <3 Träffade även hennes kompis som var på besök. Efter middagen färgade Josefin håret på mig och sedan satt vi och myste i soffan med tända ljus och spelade gitarr, lite flöjt, osv. Sen kom Josefins vän från Umeå, så vi satt och pratade tills sent och ja, på den vägen var det. Bra dag trots huvudvärken och tröttheten innan powernapen!

 

 

Igår (torsdag) var jag hemma från universitetet igen och pluggade inför seminariet som jag hade idag. Det var skönt att ha hela dagen ledig för att bara plugga. Eller nej just det, mötte upp en tjej som sålde kurslitteratur till mig och sen hade vi lite av en torsdagsfylla på kvällen, hehe. Satt ute på balkongen och njöt i solnedgången, spelade gitarr, sjöng och lyssnade på musik. Så ja, det kanske inte blev såå mycket pluggande ändå, men jag känner ändå att det är legitimt att inte hinna plugga så mycket allra första veckan, med tanke på hur mycket det har varit med flytten och så vidare. Har varken funnits så mycket tid eller ork. 

 

 

Idag blir det att gå ut med mina girls. Ska på fest på universitetet, niiice! 

Ha en bra kväll allihopa! Det ska jag/vi ha! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0